Regio Midden is dus flink gegroeid, verdubbeld in het aantal collega’s. “Daarnaast groeien we niet perse in het aantal klanten. We breiden vooral uit bij bestaande klanten. Klanten die willen investeren in goed werkgeverschap richting hun mensen, die het belang zien van gezonde, gemotiveerde en competente medewerkers. Dat zijn de klanten waar wij graag mee samen werken. Dit doen we met multidisciplinaire teams, die we samenstellen passend bij de behoefte van een klant. We bieden die klanten integrale dienstverlening, van inzicht en advies naar actie. En dat levert veel op. In ons klanttevredenheidsonderzoek scoren we gemiddeld een 8. En ook onze collega’s ervaren veel werkplezier en voldoening. Ze vinden het leuk om voor dit soort klanten, echt mooie werkgevers, van betekenis te zijn. Bijdragen aan gezond, gemotiveerd en competent werken in de volle breedte vanuit een toegewijd klantteam. Er is dan ook nauwelijks verloop in de regio Midden. Collega’s zijn betrokken en enthousiast.
Werkgevers die invulling geven aan goed werkgeverschap willen dat medewerkers het beste uit zichzelf halen. Deze werkgevers bieden een veilige en motiverende werkomgeving. Een werkomgeving die voldoet aan wet- en regelgeving én waar aandacht is voor cultuur, leiderschap en psychosociale arbeidsbelasting. Dat doen we met klanten als Ordina, Menzis, Conclusion, Jacobs Douwe Egberts en Renewi. Dit doen we graag in co-creatie, met vaste klantteams. Onze samenwerking is laagdrempelig, waarbij we doen wat we zeggen.
Regiodirecteur HumanCapitalCare regio Midden
Het waren bewogen jaren met de komst van corona. Ook de impact op werk was enorm. Toch heeft het ons ook veel gebracht. Hybride werken is ons nieuwe normaal. Zelf vind ik de combinatie van thuis en op kantoor werken fijn. Niet meer met z’n allen in de file, ook beter voor het milieu. Zelf loop ik tussen de middag vaak een rondje. Tegen collega’s zeg ik ook, ga gerust even sporten wanneer het je past. Ik heb alle vertrouwen in mijn collega’s dat ze hun werk goed doen, en dat hoeft niet altijd tussen 9 en 5.
We hebben het laatste jaar veel instroom van jonge artsen. Vanuit hun opleiding brengen ze bijvoorbeeld het thema reflecteren in. Naast vakkennis hebben ze ook oog voor communicatie en IT. Dit valt goed bij klanten en bij de bestaande en geregistreerde bedrijfsartsen. Mooi hoe verschillende generaties elkaar aanvullen, verrijken. En dat het vak van bedrijfsarts als betekenisvol en veelzijdig wordt gezien door deze nieuwe lichting. Ook zien we steeds meer zij-instromers vanuit bijvoorbeeld huisartsenpraktijken en de GGD.
Ik ben erg trots op mijn regio en op HumanCapitalCare als geheel. Want met de regionale indeling zijn we één organisatie. Zeker ook in de samenwerking met landelijke klanten. We co-creëren met klanten en met elkaar, als collega’s.
Wij, en derde partijen, maken op onze website gebruik van cookies. Wij gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website goed functioneert, om jouw voorkeuren op te slaan, om inzicht te verkrijgen in bezoekersgedrag, maar ook voor marketing en social media doeleinden (laten zien van gepersonaliseerde advertenties). Door op ‘Accepteren’ te klikken, ga je akkoord met het gebruik van alle cookies. In onze Cookieverklaring kun je meer lezen over de cookies die wij gebruiken en kun je jouw voorkeuren opslaan of wijzigen. Door ‘Weigeren’ te klikken ga je alleen akkoord met het gebruik van functionele cookies.