Werken als creatieveling bij HumanTotalCare

Anouk de Jong is sinds 2019 werkzaam bij HumanTotalCare. Daarvoor werkte ze als communicatiemedewerker bij een technisch bedrijf. 'Ik koos heel bewust voor een ander werkveld. Bij HumanTotalCare zijn de mensen ‘het product'. De focus ligt op gezondheid, motivatie en competenties. Een organisatie dus waar het echt draait om mensen: onze eigen professionals en de mensen bij onze klanten. Dat geeft mij een goed gevoel.'

Zichtbaar maken van onze toegevoegde waarde

Ik focus mij op de organisatie HumanCapitalCare, één van de merken binnen HumanTotalCare. Onze organisatie doet mooie dingen voor klanten. Zowel het begeleiden van zieke medewerkers, als er preventief voor zorgen dat medewerkers niet of zo kort mogelijk uitvallen. Als partner adviseren en ondersteunen we werkgevers daarbij. Als communicatiemedewerker draag ik bij aan het zichtbaar maken van onze toegevoegde waarde. Hoe helpen wij klanten, zowel werkgevers als hun medewerkers, echt verder? Wat doen we dan precies, en hoe ervaren klanten dat? De afdeling Communicatie, waar ik deel van uitmaak, zorgt voor het profileren van onze organisatie richting de markt (klanten, potentiële klanten, partners), richting de arbeidsmarkt en ook richting onze eigen collega’s. Oftewel, de externe en de interne communicatie.

Eenduidige uitstraling

Bijna alles wat gebeurt in een organisatie raakt communicatie. Mijn team adviseert en faciliteert daarin. We zorgen daarbij voor een eenduidige uitstraling en uitvoering. Denk aan de website, onze uitingen op LinkedIn, en materialen die collega’s gebruiken bij klanten, ondersteunend aan de dienstverlening. Collega’s weten ons goed te vinden. Veel gaat via ons naar buiten. Ik vind het leuk dat ik zo breed betrokken ben bij alles wat er in onze organisatie speelt.

"Ik ben bij veel van wat er in onze organisatie speelt betrokken. Ik houd van die dynamiek."

Anouk de Jong
Communicatiemedewerker

Multimedia

Als communicatiemedewerker begon ik drie jaar geleden vooral ondersteunend. Ik was ook pas 23 jaar en had dus nog weinig werkervaring. Al snel kreeg ik eigen projecten. En de kans te ontdekken waar mijn kracht ligt en wat ik leuk vind. Ik ben vooral op multimedia gebied aan de slag gegaan: fotografie (begeleiden), video’s maken en ik word heel blij van onze webstudio. We maken sinds kort zelf onze podcasts. Ik vind het gaaf dat we alles in huis hebben, van ontwerp tot en met realisatie. En dat ik alles mag proberen en mezelf enorm verrijk. In die drie jaar heb ik zoveel gedaan en geleerd: het meedenken over concepten tot en met het ontwerpen en produceren van de communicatiemiddelen. Ik ben trots op de rebranding van HumanCapitalCare, ons communicatieconcept ‘HumanCapitalCare betekent meer’. Daarmee hebben we onze organisatie een passende uitstraling gegeven.

Hard werken, hard lachen, hard sporten

We werken hard, produceren veel en snel. Zo maken we collega’s en klanten blij. Hard werken geeft mij op deze manier voldoening en energie. Zeker ook omdat we veel lol en oog voor elkaar hebben. Teamwork, in al z’n facetten. Ik combineer mijn werk met topsport: ik speel eredivisie volleybal. Soms voel ik me weleens bezwaard, dat ik op bepaalde dagen eerder stop met werken of niet altijd flexibel ben. Maar ook hierin steunen mijn collega’s mij. Ik doe echt werk dat ik leuk vind, dat ik kan en dat past in mijn leven. Hoe fijn is dat.

De laatste vacatures

Blijf op de hoogte van interessante vacatures